De montage van de originele banden op een voertuig - Hankook Ventus S1 Evo2 onder de nieuwe Audi RS5 Coupé
Center

Hankook Ventus S1 Evo2 onder de nieuwe Audi RS5 Coupé

Eerste montage Gepubliceerd op 26-09-17 door Yannick O’Conor

Audi koos voor Hankook om de eerste uitrusting van de nieuwe RS5 Coupé te voorzien. De Ventus S1 Evo2 is uitgerust met de ‘sounds absorber’ technologie en zal dus onder de nieuwe Audi worden gemonteerd bij het verlaten van de fabriek.

Hankook_Audi_RS5 De Hankook Ventus S1 Evo2, voorzien van de geluiddemende ‘sound absorber’ technolgie als eerste montage onder de nieuwe Audi RS5 Coupé. - Foto credits © : Hankook

Twee gehomologeerde maten

De nieuwe generatie van de Audi RS5 Coupé werd voor het eerst gepresenteerd tijdens het Internationale Autosalon van Genève en is nu beschikbaar voor het grote publiek. De 2,9 liter V6 biturbo motor levert een vermogen van 450 pk, wat een acceleratie naar 100 km/uur in 3,9 seconden en een topsnelheid van 280 km/uur mogelijk maakt. Deze uitzonderlijke prestaties vragen natuurlijk om specifieke banden.

Daarom viel de keuze op Hankook om de eerste uitrusting van de nieuwe Audi RS5 Coupé te verzorgen. Het voertuig wordt uitgerust met de Ventus S1 Evo2 in de maten 265/35 R 19 98 Y XL en 275/30 R 20 97Y XL en met de AO markering om de homologatie van de Duitse autofabrikant te bevestigen. De band beschikt tevens over de geluiddempende 'sound absorber' technologie. Hankook ontwikkelde deze technologie die bestaat uit een laag polyurethaanschuim in de band. Dit dringt de luchttrillingen in de band terug wat leidt tot 4 decibel minder rolgeluid in de auto.

Hankook_Audi_RS5_CoupéFoto credits © : Hankook

Sportieve eigenschappen, aangepast aan de Audi RS5 Coupé

Voor de ontwikkeling van de nieuwe versie van de RS5 Coupé, liet Audi zich voornamelijk inspireren door de DTM (het Duitse toerwagen kampioenschap). Niet toevallig is Hankook de officiële bandenleverancier voor dit kampioenschap.

De samenwerking tussen de Koreaanse bandenfabrikant en Audi was dan ook vanzelfsprekend. Om aan de vereisten van de nieuwe RS5 Coupé te voldoen, onderging de Ventus S1 Evo2 talloze tests. Één van de testen vond plaats op de legendarische ‘Nordschleife’ van het Nürburgring circuit, het gevaarlijkste en meest veeleisende circuit ter wereld met meer dan 20 kilometer en 176 bochten. Na 10 rondes kon de band van Hankook nog probleemloos verder rijden met onveranderde prestaties op het gebied van veiligheid. Meer had Audi niet nodig om de nieuwe RS5 Coupé uit te rusten met deze banden.